OK

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.
Læs mere om websitets cookies her under databeskyttelse

Igen stigende vejledningstal


08.01.2016 // Der er især spørgsmål til skat og pension


Regionskontor & Infocenters vejledningstal steg med lidt mere end 14% fra 2515 i 2014 til 2877 i 2015. Grunden til stigningen er ifølge Peter Hansen, leder Regionskontor & Infocenter, bl.a. forvaltningernes digitalisering og de dermed opståede spørgsmål.

Der er stadig en tendens til komplekse sager og spørgsmål, som kræver en længere efterbehandling efter vejledningen. 

Som i de senere år blev der hyppigst stillet spørgsmål vedrørende arbejdsmarked, skat og pension. 

Udover Infocentrets vejledninger blev der indført en yderligere rådgivningsservice i Padborg fra SKAT. Denne service kom 290 personer til gode. 39 gange var en yderligere vejledning fra Infocenteret nødvendigt. 

‚De stigende tal er et tegn på en god grænseoverskridende mobilitet…‘siger Peter Hansen. ’Der er altid behov for information, og den kan ikke alene dækkes gennem internettet. Borgerne skal vejledes personligt og individuelt, for at de ikke tager forkerte beslutninger og begår fejl’. 

Vores partnere
Region Sønderjylland - Schleswig | Lyren 1 | DK-6330 Padborg | Tel. +45 74 67 05 01 | region@region.dk | sikkerpost.region@region.dk
Telefontider/Tidsbestilling: Mandag-torsdag fra kl. 8.00-16.30 og fredag fra kl. 8.00-15.00 DatabeskyttelseKolofonStart
powered by webEdition CMS