Bestyrelsen vender blikket mod fremtiden


22.06.2026 //

Mange aktiviteter i første halvår


Årets andet bestyrelsesmøde for Region Sønderjylland-Schleswig blev afholdt i Padborg i dag, hvor formanden, Walter Behrens, bød de omkring 30 deltagere velkommen.

Den primære fokus lå på planlægningen af det toårige budget for 2027/2028, som blev sat i gang. I en tid præget af stor usikkerhed besluttede bestyrelsen at fastsætte en økonomisk ramme for de kommende to år.

I det kommende år kan det grænseoverskridende samarbejde se tilbage på 30 års beståen. Samtidig skal den turnusmæssige evaluering gennemføres. Bestyrelsen drøftede, hvordan denne skal udformes.

Forhandlingerne om EU-budgettet, der i øjeblikket foregår på europæisk plan, og de mulige ændringer i Interreg-støtten, der kan følge heraf, blev drøftet. Hvis de nuværende udkast bliver vedtaget, ville det medføre store ændringer, og konsekvenserne heraf kan endnu ikke forudses.

Peter Hansen, leder af sekretariatet, afsluttede med at berette om de seneste udviklinger, hvor han blandt andet gav en statusopdatering på arbejdet med mobilitetsbarrierer og redegjorde for de igangværende aktiviteter i Europe Direct Centret.

„Det første halvår var fyldt med mange aktiviteter…”, siger Peter Hansen,  „…og de mange spændende projekter vil blive videreført og udbygget”.

OK

Websitet anvender udelukkende nødvendige funktionelle cookies.
Læs mere om websitets cookies her under databeskyttelse