OK

Websitet anvender udelukkende nødvendige funktionelle cookies.
Læs mere om websitets cookies her under databeskyttelse

Mit.dk den nye digitale postkasse


26.04.2022


Den 21. marts 2022 blev den nye digitale postkasse mit.dk taget i brug.

Mit.dk skal give myndigheder, virksomheder og borgere mulighed for en nemmere digital kommunikation og skal fungere som adgang til skrivelser fra offentlige myndigheder og visse private virksomheder, som f.eks. fagforeninger og pensionsselskaber. I løbet af 2022 skal yderligere funktioner tilføjes, som f.eks. muligheden for at undertegne aftaler, booke tider og betale regninger. Med den nye udgave af Digital Post, skal en sikker digital kommunikation og en sikker opbevaring af personfølsomme data, sikres.

Mit.dk kan både bruges via browseren på computeren på www.mit.dk og på mobile enheder. Den nye mit.dk-app står gratis til rådighed i Appstore og GooglePlay. Man kan logge på med NemID eller efterfølgeren MitID.

Desværre er der en del opstartsvanskeligheder, der løses løbende. Blandt andet er det aktuelt ikke muligt at angive et udenlandsk mobilnummer ved oprettelsen af mit.dk. Der kræves dog et mobilnummer for at bruge mit.dk. Her kan man indtil videre kun angive et dansk mobilnummer. Det er desværre hellere ikke muligt at indtaste et dansk fastnetnummer. Dermed kan mange grænsependlere og danske statsborgere, der bor i udlandet og har udenlandske mobiltelefonnumre, indtil videre ikke bruge mit.dk. Virksomheden Netcompany A/S og Digitaliseringsstyrelsen, der står bag mit.dk-tjenesten, er opmærksomme på problemet, og Digitaliseringsstyrelsen vil undersøge mulige løsninger. Foreløbig kan man dog kun vente og bruge den hidtil kendte adgang til den digitale postkasse via e-Boks og www.borger.dk.

De nuværende adgangsmuligheder til den digitale postkasse via borger.dk og e-Boks vil fortsætte indtil videre. Allerede modtagne skrivelser fra offentlige myndigheder og institutioner overføres automatisk til mit.dk. Breve fra offentlige myndigheder og institutioner kan fremover ses via alle tre adgange. Breve fra virksomheder som banker, forsikringsselskaber og pensionskasser kan kun ses via den service (e-Boks eller mit.dk), som understøttes af virksomheden.

For flere oplysninger om mit.dk, klik på linket under denne tekst. Du kommer direkte ind på hjemmesiden af mit.dk.

www.mit.dk

Yderligere oplysninger om mit.dk og MitID, kan findes ved at klikke på linket under denne tekst. Du kommer direkte ind til rubrikken ”Aktuelt” på vores hjemmesiden.

https://pendlerinfo.org/pendlerinfo/dk/Aktuelt/

Region Sønderjylland - Schleswig | Lyren 1 | 6330 Padborg | Danmark | Tel. +45 74 67 05 01 | region@region.dk
Telefontider/Tidsbestilling: Mandag-torsdag fra kl. 8.00-16.30 og fredag fra kl. 8.00-15.00